Vés al contingut

Educació

Des del grup de treball d’educació es s’estan redactant un seguit de propostes dirigides a la reformulació del sistema educatiu actual, ja que es considera que aquest és segmentari i planteja l’educació de forma errònia. Alguns dels punts són: aturar les retallades en educació, apostar per una escola laica o lluitar per una llei educativa que sigui inclusiva i que tingui en compte el desenvolupament integral de les persones.

Horari reunions del grup de treball:

Hem de ser molts més! contacta amb nosaltres:

7 comentaris leave one →
  1. Jesús permalink
    Juny 2, 2011 4:25 pm

    Hola , estic comprovant el funcionament de les connexions .

    Bé, aviat ens veiem per tractar els punts d’educació Ok?

    Jesús

  2. Núria permalink
    Juny 6, 2011 5:56 am

    a vere, m’apunto a comprovar qètal va això!

  3. Núria permalink
    Juny 6, 2011 5:57 am

    ENS VEIEM AVUI DILLUNS 6 A 2/4 DE 8!!! TENIM MOLTA FENYA!!
    Núria

  4. Aleix permalink
    Juny 6, 2011 11:25 am

    Bones! A veure si acaba de funcionar la xarxa social creadap erl es acampades i podem treballar online els que no podem assistir als grups de treball deguts ai ncompatibilitat horaria =)

    ens veiem en breu!

    salut!

  5. Núria permalink
    Juny 7, 2011 1:29 pm

    Penjo els punts dels q varem parlar ahir, el Cisco té els 3 primers (que l’Educació no estigui tant polititzada, el punt de la creativitat/treball valors… i ara no recordo el primer)

    MANIFEST PER A UNA EDUCACIÓ PÚBLICA, GRATUÏTA, DE QUALITAT, INCLUSIVA, EQUITATIVA I UNIVERSAL

    o Tota llei ha de ser INCLUSIVA i tenir com a finalitat el desenvolupament integral de TOTES LES PERSONES.
    o Demanem aturar les retallades en Educació i que el pressupost en aquest àmbit augmenti progressivament, donada la importància que te pel futur de la societat i la humanitat (tal com han fet altres països veïns que, tot i la crisi, han seguit augmentant el pressupost en Educació i Investigació).
    o Les baixes del personal docent s’han de cobrir de manera immediata per no perjudicat el bon funcionament del centre.
    o No restringir els criteris que marquen l’obertura/ continuïtat de les aules d’acollida, les quals considerem un gran projecte començat que afavoreix la inclusió dels alumnes nouvinguts.
    o Eliminació progressiva dels concerts educatius, fins a la total desaparició i, al mateix temps, progressiva implantació d’una xarxa pública suficient per atendre la demanda educativa a totes les etapes.
    o Exigim que no es destinin fons públics a centres que no potenciïn la coeducació.
    o Dignificació dels salaris dels/ les Tècnics en Educació Infantil en les Llars d’Infants i unificació de criteris a nivell autonòmic en quant a un salari base digne.
    o Per una escola LAICA, sense que això impedeixi que el coneixement de la història, cultura i filosofia de les diferents religions siguin continguts a treballar.
    o Formació inicial i continua per tots els agents educatius. Però, si ja ho tenim???
    o Fem palès, que no hi ha persones fracassades sinó sistemes fracassats.
    o Evidenciem la importància educativa del primer cicle d’Educació Infantil: les llars d’infants no són “guarderies” ni “parkings de nens/es”.

    ALTRES (x anar pensant):
    o Buit legal en Educació a casa: El pare i la mare tenen dret preferent d’escollir la mena d’educació que serà donada als seus fills… demostrant uns mínims???
    o Universitat
    o Consell escolar comarcal
    o Educació no formal

  6. Jesus permalink
    Juny 14, 2011 10:32 pm

    Hola Núria, ens veiem demà dimecres 15 a la assemblea , això està una mica paradot 🙂 suposo que tots estem mirant . Bé podem començar a tractar els punts quan vulgueu.

  7. Jesús permalink
    Juny 24, 2011 11:53 am

    Dues minidosis 🙂 per iniciar la marxa. Es tracta, penso, d’elements útils per a tenir en compte a l’hora de crear les bases del que ens proposem en matèria educativa:

    A)
    “SOM SOLAMENT ELS TRANSMISSORS D’UN PASSAT
    DEPRAVAT, CAP A UN FUTUR EVENTUALMENT MILLOR. NO HEM DE SER NOSALTRES ELS QUE EDIFIQUEM AQUEST FUTUR. NO TENIM DRET DE DIR ALS NOSTRES FILLS COM CONSTRUIR EL SEU FUTUR! JA HEM DEMOSTRAT QUE SOM INCAPAÇOS DE CONSTRUIR EL NOSTRE PROPI FUTUR. EL QUE PODEM FER COM A TRANSMISSORS, NO OBSTANT AIXÒ, ÉS EXPLICAR ALS NOSTRES FILLS, ON I COM FRACASSEM, PODEM, A MÉS, FER TOT EL POSSIBLE PER REMOURE ELS OBSTACLES QUE ESTAN EN EL CAMÍ DELS NOSTRES FILLS, PERQUÈ CONSTRUEIXIN UN MÓN NOU I MILLOR PER A ELLS MATEIXOS”

    “Els nens del futur” Wilhelm Reich

    B)
    Entevista a José Luis Sanpedro

    1- Replantejament de l’existent .
    2- Reencontre social, generacional, per afrontar els problemes.
    3- Pensar en el futur
    4- Creure en el futur pensat (per ser entusiasmant, vital )
    5- Educar en un pensament lliure. (Democràcia real
    6- Rescatar la paraula pública, l’expressió pública del pensament lliure.
    7- Restaurar els valors humans.(Practicar la raó com a mitjà per a superar la injustícia i la violència).
    8- Conrear les noves fonts d’entusiasme , l’entusiasme porta a l’acció ,ens treu de la indiferència i la inactivitat i canvia el món.
    9- Desenvolupament sostenible, com a garantia de futur.
    10- Visió ecològica (respecte a l’entorn)
    11- Visió ètica (respecte a la humanitat, a cadascun dels seus components).
    12- Visió estètica ( la pràctica ecològica i ètica han de donar com a resultat una estètica bella)
    13- Accessibilitat a la informació real.
    14- Innovació científica i tècnica al servei de tot això.
    15- Cooperació en comptes de competitivitat.
    16- Preparació per al futur (eines de coneixement , de tècnica , etc per abordar-lo amb èxit i de forma activa i participativa)
    17- Promoure la vitalitat.
    18- Treballar en grups petits en allò que a un l’hi agradi.

    Quina opinió teniu de tot això? M’agradaria conèixer-la.
    Si us semblen bé , a partir d’aquestes bases podem abordar els punts d’educació. (que podem tractar a N-1)

Deixa un comentari